Biasiswa Diploma Kejururawatan Di IMC/IMU Dengan Jaminan Pekerjaan

Biasiswa Diploma Kejururawatan di International Medical College (IMC) / International Medical University (IMU). Diploma Kejururawatan ialah program 3 tahun yang ditawarkan oleh International Medical College (IMC). Program ini direka untuk menyediakan pelajar menjadi Jururawat berdaftar yang cekap. Pelajar program diploma ini akan memperoleh pengalaman klinikal di Pantai Kumpulan Hospital dan Hospital Kerajaan yang diluluskan serta Pusat Kesihatan.

Baca maklumat lanjut biasiswa >> DI SINI

Kali ini IMC sekali lagi menawarkan program Biasiswa Kejururawatan (Diploma in Nursing Scholarship) untuk pelajar yang layak dan berminat.

Jumlah Tajaan Biasiswa

Diploma Kejururawatan (Diploma in Nursing Scholarship) ini akan membuat tajaan seperti berikut:

a. 3 tahun yuran tuisyen, penginapan (asrama), pengangkutan untuk latihan praktikal, liputan insurans pelajar
b. Elaun bulanan
c. Jaminan pekerjaan
d.Pekerjaan dengan hospital penaja bergantung kepada terma dan syarat hospital masing-masing.

Bagi mereka yang memenuhi syarat kemasukan 5 kredit SPM dan bersemangat untuk berkhidmat kepada orang lain, kami menggesa anda untuk memanfaatkan peluang pekerjaan yang terjamin ini.

Kelayakan Memohon

Pelajar yang ingin memohon biasiswa diploma kejururawatan IMC/IMU ini hendaklah memenuhi syarat-syarat kelayakan seperti berikut;

a. Pemohon mestilah warganegara Malaysia.
b. Memiliki rekod akademik yang cemerlang di SPM, STPM (digalakkan untuk memohon, tetapi keputusan SPM mesti memenuhi keperluan kemasukan akademik) dengan kredit dalam Matematik, Sains, Bahasa Malaysia dan mana-mana 2 mata pelajaran lain.
c. Disahkan secara fizikal dan mental sihat oleh pengamal perubatan
d. Pelajar lelaki dialu-alukan untuk meneruskan program ini.

Tatacara Pemilihan

Kriteria pemilihan calon untuk penajaan akan berdasarkan kepada kebolehan akademik, keperluan kewangan dan latar belakang sosioekonomi serta kecemerlangan dalam kegiatan kurikulum. Calon yang disenarai pendek akan diwawancara oleh Penaja yang berkenaan.

Kebolehan Dalam Bahasa English

Semua pelajar IMC dikehendaki mempunyai bahasa Inggeris yang baik. Di samping itu, pelajar IMC dijangka fasih berbahasa Malaysia kerana mereka perlu berfungsi dengan berkesan sebagai pelajar, dan kemudian sebagai jururawat.

Cara Untuk Memohon

Jika anda berminat dan layak untuk memohon Biasiswa Diploma Kejururawatan IMC/IMU anda boleh mengemukakan permohonan anda di Permohonan Biasiswa Kejururawatan Online IMC/IMU

Kepada yang memohon biasiswa diploma kejururawatan ini kami ucapkan semoga berjaya!