Nota Matematik Tingkatan 5 – Bearing

Nota Matematik Tingkatan 5 (SPM) dalam subjek Bearing. Topik ini salah satu topik yang penting dalam kandungan subjek Matematik Tingkatan 5. Ini kerana banyak soalan akan keluar dari topik ini semasa peperiksaan SPM nanti.

Nota Matematik Tingkatan 5 Bearing

Untuk memahirkan diri anda dalam subjek Bearing anda perlu banyak membuat latih tubi menjawap soalan-soalan berkaitan subjek ini menggunakan formula Matematik yang telah anda pelajari.

Apakah Bearing

Bearing merupakan tajuk pengukuhan kepada suatu arah yang mana murid telah mempelajari lapan arah kompas yang utama. Daripada arah-arah utama tersebut murid boleh melukis dan menyatakan bearing suatu titik dari ririk yang lain.

Contoh Teknik Menjawab Soalan Bearing

Sila download Contoh Soalan Bearing ini boleh membantu anda mempelajari dan melatih teknik menjawab soalan Bearing. Soalan-soalan yang keluar mengenai Bearing semasa peperiksaan sebenar SPM mungkin berbeza dari soalan-soalan semasa anda melakukan latih tubi tetapi jika anda mahir menggunakan formula yang telah dipelajari untuk topik ini sudah tentu anda boleh selesaikan setiap soalan itu dengan mudah dan pantas.

Kami ada upload pautan-pautan soalan-soalan percubaan SPM Matematik 2017 yang mana anda boleh download dan gunakannya untuk latih tubi.

Nota Matematik Tingkatan 5 Pelan Dan Dongakan
Nota Matematik Tingkatan 5 Bumi Sebagai Sfera
Koleksi Soalan Matematik SPM 2017

Powerpoint Bearing Unttuk Rujukan Pelajar

Di sini Salah satu sumber yang anda boleh rujuk untuk belajar, memahami dan berlatih subjek Bearing

Selain dari tutorial dalam youtube di atas, anda juga boleh download dan mempelajari dan memahirkan diri mengenai topik Bearing di blog Tutorial Matematik dan EZLearn2U untuk rujukan lebih lanjut.