Syarat Kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM Lepasan SPM Panduan Pelajar

Syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM. Syarat kelayakan untuk mengikuti pengajian peringkat Diploma Pentadbiran Awam di UiTM dan peluang-peluang pekerjaan kepada graduan yang mengikuti kursus ini. Mungkin ada antara anda yang memerlukan maklumat terperinci. Setakat ini Diploma Pentadbiran Awam di UiTM adalah bidang kursus yang paling popular di universiti tersebut.

syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM

Atas permintaan ramai, kali ini kami ingin membuat perkongsian maklumat mengenai syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM. Di sini kami update secara ringkas syarat kelayakan untuk Diploma Pentadbiran Awam di UiTM untuk rujukan dan panduan anda yang berminat ingin mengambil kursus ini di UiTM.

Syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM

Calon mestilah Lulus SPM atau yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan Malaysia dengan mendapat LIMA (5) kepujian termasuk Bahasa Melayu DAN lulus Sejarah. Syarat am ini telah mula diguna pakai SPM 2013 dan tahun-tahun selepas itu.

Syarat Khas – Lepasan SPM
Maklumat mengenai syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM ini amat penting. Bolehlah baca dengan teliti untuk lebih faham. Terdapat juga syarat khas kelayakan Diploma Pentadbiran Awam di UiTM.

Calon hendaklah memenuhi SYARAT AM UNIVERSITI dengan mendapat kepujian dalam mata pelajaran:

Bahasa Inggeris
Matematik / Matematik Tambahan
Walau bagaimana pun jika anda inginkan maklumat terkini mengenai syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM anda dinasihatkan untuk berhubung terus secara langsung dengan pihak pengambilan pelajar UiTM.

Syarat Khas – Lepasan PRA Diploma UiTM

Untuk pelajar lepasan PRA-Diploma UiTM anda mestilah memilik syarat kelayakan berikut:

Lulus Naik Taraf (LNT) program Pra Diploma Perdagangan (PD002/PD003) UiTM

Syarat Khas – Lepasan APEL (Accreditation of Prior Experiential Learning)

a. Lulus MQA (ujian Aptitud dan Penilaian Portfolio).
b. Berumur tidak kurang daripada 20 tahun pada tahun permohonan.
c. Pengalaman bekerja dalam bidang berkaitan sekurang-kurangnya lima (5) tahun.
d. Lulus temu duga peringkat Fakulti

Untuk maklumat lebih lanjut sila layari laman portal rasmi UiTM Online.

Read alsoPanduan Permohonan UiTM Lepasan SPM

Diharapkan perkongsian mengenai syarat kemasukan Diploma Pentadbiran Awam UiTM lepasan SPM ini bermanfaat kepada anda dan boleh menjadi panduan dan rujukan anda.