CIMB Scholarship Interview Tips – MUST Read!

CIMB Bank scholarship interview tips. Ramai pelajar yang memohon biasiswa CIMB Bank mengirim email kepada kami bertanyakan mengenai tips untuk menghadiri interview biasiswa CIMB. Pemohon yang disenarai pendek (short-listed) akan dipanggil/dikehendaki untuk menghadiri sesi CIMB scholarship interview (sesi temuduga) yang mana jika anda tidak cukup persediaan di peringkat ini anda mungkin akan gagal.

LINK: Permohonan Biasiswa CIMB Online

Kali ini kami akan kongsikan dengan anda pengalaman-pengalaman pelajar yang pernah menghadapi sesi interview (temuduga) biasiswa CIMB Bank.

Sebenarnya ada banyak perkongsian dari di luar sana, cuma kali ini kami hanya akan kongsikan CIMB scholarship interview experience dan tips yang paling lengkap.

Antara perkongsian pengalaman menghadiri temuduga biasiswa CIMB yang paling lengkap dan  sesuai dijadikan rujukan ialah dari blog ‘Everything Happens For A Reason‘ yang ditulis oleh bekas penerima biasiswa CIMB Asean iaitu Joannenie.

Beliau menceritakan dengan details soalan-soalan yang terpaksa dihadapi dan dijawap semasa sesi CIMB scholarship interview yang beliau hadiri.

Selain itu blog yang ditulis oleh Hazwan Mohamad dalam blog beliau Tips Temuduga Biasiswa juga merupakan satu sumber yang baik untuk anda.

Peluang mendapatkan CIMB Regional Scholarship memang sengit kerana permohonan dibuka kepada semua pelajar yang layak dan berminat yang berasal dari negara-negara ASEAN.

Adalah penting untuk anda banyak membuat rujukan dan membaca pengalaman-pengalaman pelajar terdahulu dalam menghadapi CIMB scholarship interview ini.

Semoga bermanfaat