Download Contoh Soalan Karangan Rangsangan SPM Bahasa Melayu

Download contoh soalan karangan rangsangan SPM Bahasa Melayu (BM). Disebabkan topik ini ialah topik yang sangat penting untuk para pelajar yang akan menduduki peperiksaan SPM maka kami akan membuat berberapa perkongsian lagi sebagai bahan rujukan dan panduan anda menghadapi soalan karangan rangsangan SPM.

Kali ini kami berikan anda contoh-contoh soalan karangan rangsangan SPM yang anda boleh cuba berlatih menjawabnya. Selepas menjawab soalan-soalan yang dikongsikan, anda digalakkan untuk berbincang dengan guru Bahasa Melayu (BM) anda supaya anda boleh mengetahui kelemahan-kelemahan dalam cara anda menjawab soalan berbentuk karangan rangsangan BM.

Sebelum ini anda digalakkan untuk membaca perkongsian kami yang terdahulu mengenai soalan karangan rangsangan BM. Layari link di bawah:

Dalam perkongsian kami terdahulu kami hanya berkongsi mengenai cara/panduan menjawab. Anda boleh gunakan teknik-teknik tersebut untuk menjawab contoh-contoh soalan karangan rangsangan SPM di sini.

Sila download contoh soalan karangan rangsangan BM di sini.

Sekali lagi kami tegaskan, contoh soalan karangan rangsangan yang kami kongsikan ini hanyalah untuk tujuan latih tubi. Soalan karangan rangsangan SPM yang sebenar mungkin berlainan topik/tidak sama.

Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada anda.