Xiamen University Scholarship Untuk Pelajar Bukan Chinese

Xiamen University Scholarship For Non-Chinese Students – XMU menawarkan biasiswa kedoktoran, sarjana dan calon ijazah pertama. Penerima anugerah biasiswa and menerima faedah iaitu tuisyen mereka akan dibayar (maksimum 4 tahun untuk program kedoktoran, 2 atau 3 tahun untuk program sarjana, 4 atau 5 tahun untuk program ijazah pertama).

Selain itu, XMU menyediakan elaun sara hidup bulanan untuk pelajar cermerlang peringkat sarjana atau calon kedoktoran mengikut piawaian Cina Biasiswa Kerajaan. Prestasi akademik penerima anugerah ‘akan dinilai setiap tahun dan hanya mereka mencapai standard yang diperlukan akan mempunyai biasiswa mereka diperbaharui untuk tahun berikutnya.

Kriteria

Berikut adalah kriteria permohonan biasiswa ini. Pemohon mestilah warganegara bukan Cina dalam keadaan sihat.

Latar belakang dan umur had Pendidikan:

– Applicants Untuk pengajian ijazah sarjana muda perlu mempunyai diploma sekolah tinggi dan berada di bawah umur 25 tahun.

– Applicants Untuk pengajian ijazah sarjana mesti mempunyai ijazah sarjana muda dan berada di bawah umur 40 tahun.

– Applicants Untuk pengajian ijazah kedoktoran mesti mempunyai ijazah sarjana dan berada di bawah umur 45 tahun.

Warganegara: Rakyat bukan Cina boleh memohon biasiswa ini.

Xiamen University Scholarship Untuk Pelajar Bukan Non-Chinese

Jumlah Tajaan

Biasiswa kelas pertama untuk kedoktoran dan calon-calon sarjana akan dibayar tuisyen pengajian mereka (maksimum 4 tahun untuk program kedoktoran, 2 atau 3 tahun untuk program sarjana) dan menawarkan elaun sara hidup bulanan (RMB 3,500 bagi setiap pelajar kedoktoran; RMB 3,000 bagi setiap pelajar sarjana). Calon ijazah tidak akan diberi biasiswa kelas pertama.

Untuk Biasiswa kelas kedua penerima akan dibayar tuisyen pengajiannya (maksimum 4 tahun untuk program kedoktoran, 2 atau 3 tahun untuk program sarjana, 4 atau 5 tahun untuk program ijazah pertama).

READ ALSO: Chinese Government Scholarship Awards

Cara Memohon

Baca info mengenai Xiamen University Scholarship SINI
Download borang permohonan biasiswa SINI