TARC dapat status ‘Kolej Universiti’ tahun depan

Warga Kolej TARC tentu sangat gembira dengan berita mengenai Kementerian Pengajian Tinggi yang telah memberikan kelulusan supaya Kolej TARC dinaik taraf ke Kolej Universiti (University College) pada tahun depan.

Ini sudah tentu adalah berita baik dan akan menaikkan lagi semangat warga Kolej TARC untuk terus gigih mengeluarkan pelajar yang bermutu tinggi untuk keperluan negara.

Kerajaan juga diberitakan telah menjanjikan peruntukan sebanyak RM56 juta untuk Kolej TARC

TARC getting university college status next year

The Ministry of Higher Education has approved the upgrade of Tunku Abdul Rahman College (TARC) to university college status effective next year.

Dr. Chua also said that the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak who is also a finance minister will continue the special funding to TARC.

“This funding will be for capital expenditure and for operations. And next year, we have been told that the government in principle has promised RM56 million,” he told a news conference at the party headquarters here today.

Pendidikanmalaysia.com – Tahniah kepada Kolej TARC. Diharapkan ini akan menambahkan lagi mutu pelajaran dan perkhidmatan di Kolej TARC untuk pelajar kita.