Permohonan Ke Tingkatan 1 Dan 4 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) Online

PPERMOHONAN KE TINGKATAN 1 DAN 4 SEKOLAH BERASRAMA PENUH (SBP) ONLINE. SEMAKAN KEPUTUSAN PENEMPATAN MURID SECARA ONLINE KE TINGKATAN SATU (1) DI SEKOLAH BERASRAMA PENUH (SBP), KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA TAHUN 2018.

Permohonan Murid Secara Online Kemasukan Ke Tingkatan Satu Sekolah Berasrama Penuh (SBP) KPM Tahun 2018
Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mempelawa murid-murid tahun 6 yang sedang menanti keputusan UPSR 2017 untuk memohon secara online kemasukan ke Tingkatan 1 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) KPM Tahun 2018.

Permohonan dibuka mulai 16 Oktober hingga 19 November 2017. Untuk mendapatkan keterangan lanjut, sila layari www.moe.gov.my

Untuk maklumat terkini dan proses permohonan online sila ke page kami yang telah dikemaskini layari Permohonan Tingkatan Satu (1) SBP

Sukacita dimaklumkan bahawa SEMAKAN KEPUTUSAN PENEMPATAN MURID SECARA ONLINE KE TINGKATAN SATU (1) DI SEKOLAH BERASRAMA PENUH (SBP), KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA boleh di semak di laman portal rasmi Kementerian Pendidikan Malaysia. Sila layari laman web KPM di www.moe.gov.my untuk keterangan lanjut.

Semakan permohonan ke Tingkatan 1 dan Tingkatan 4 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) online


Semakan Keputusan Rayuan SBP Tingkatan 1 Ambilan Kedua

Kepada para pelajar yang tidak menerima tawaran semasa Ambilan Pertama dan telah membuat rayuan keputusan dijangka akan dikeluarkan pada minggu pertama bulan February 2015.

Anda boleh membuat semakan di http://public.moe.gov.my

READ ALSO: Permohonan Ke Tingkatan 1 Online

——————–updates end————————–
A. Permonohan ke Tingkatan 1 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) 2013

Permohonan secara online boleh dibuat mulai 15th September 2012

Link pendaftaran sila klik di SINI

Tarikh tutup pendaftaran ialah 31st October 2012

B. Permonohan ke Tingkatan 4 Sekolah Berasrama Penuh (SBP)

Permohonan secara online boleh dibuat mulai 15th September 2012

Link pendaftaran sila klik di SINI

Tarikh tutup pendaftaran ialah 31st October 2012

Permohonan Ke Tingkatan 4 SBP Online

Jika anda ingin mendapatkanmaklumat lanjut mengena proses permohonan ke Tingkatan 1 dan 4 Sekolah Berasrama Penuh (SBP) anda dinasihatkan supaya berhubung terus dengan pihak Kementerian Pendidikan Malaysia atau Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) yang terdekat dengan anda.