Semakan Keputusan Permohonan Ke Tingkatan 1 Online

Semakan Permohonan ke Tingkatan 1 Online. Anda boleh membuat semakan keputusan permohonan memasuki Tinkatan 1 Sekolah Seni online akan dibuka dalam masa yang terdekat ini menurut maklumat di bawah menurut hebahan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) baru-baru ini.

READ: Permohonan Ke SBP Tingkatan 1 Online

Adalah dimaklumkan bahawa tarikh Semakan Keputusan Ke Tingkatan Satu (1) Sekolah Seni

LINK: https://essem.moe.gov.my/

Permohonan kemasukan ke Tingkatan 1 pada 2019 tentu sekali banyak bergantung kepada keputusan UPSR anda.

Jika keputusan anda cermerlang anda boleh berpeluang untuk masuk ke Tingkatan 1 di sekolah menengah yang anda minati. Saingan tentu sekali amat sengit.

Untuk merebut tempat untuk memasuki Sekolah Berasrama Penuh (SBP) contohnya anda mestilah mendapatkan keputusan yang cermerlang di peringkat UPSR.

Memilih sekolah untuk melanjutkan pelajaran ke tingkatan 1 juga menjadi agak mudah jika anda mendapat keputusan yang baik di UPSR.

Banyak sekolah-sekolah menengah akan mengalu-alukan kemasukan anda jika anda memiliki keputusan UPSR yang baik.

Ini kerana kebanyakan sekolah menengah ingin menjaga peratusan lulus di sekolah masing-masing dan tentu sekali lebih berminat untuk menempatkan pelajar yang mempunyai keputusan UPSR yang baik sahaja.

Jika keputusan UPSR anda tidak begitu baik, anda mungkin akan menghadapi kesukaran untuk menentukan dan memilih sekolah yang anda minati untuk belajar.

Permohonan kemasukan Tingkatan 1 online akan dibuka tidak lama lagi. Apa yang perlu anda lakukan ialah bersedia menghadapi peperiksaan UPSR yang akan menjelang tiba dan dapatkan keputusan yang baik.