Persediaan Untuk penggal Persekolahan 2019

Penggal persekolahan 2019 bakal bermula malah ada negeri yang sudah bermula pun. Pastinya fasa ini banyak aktiviti dan persediaan yang perlu dilakukan oleh pelajar dan ibubapa. Baru-baru ini Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) melalui Bahagian Pengurusan Sekolah Harian (BPSH) ada mengeluarkan garis panduan kepada pentadbiran sekolah, guru, ibubapa dan murid.

Dokumen garis panduan ini bertujuan untuk panduan minggu persekolahan, cuti penggal persekolahan dan banyak lagi maklumat lain.

Penggal pertama sesi persekolahan 2019 bermula pada 1 Jan 2019 untuk negeri-negeri kumpulan A dan 2 Jan 2019 untuk negeri-negeri kumpulan B.

Penggal ke-2 persekolahan 2019 barmula pada 9Jun 2019 untuk sekolah di negeri-negeri kumpulan A dan 10 Jun 2019 untuk negeri-negeri kumpulan B.

Pastinya semua sekolah telah bersedia dengan sesi persekolah yang sudah bermula ini, dan ianya menjadi lebih mudah dengan adanya garis panduan persekolahan sesi 2019 tersebut.

Pihak sekolah, guru, ibubapa dan murid dinasihatkan sentiasa merujuk kepada dokumen panduan persediaan penggal persekolahan 2019 ini.

Anda boleh download dokumen tersebut melalui link di bawah

Diharapkan perkongsian maklumat ini bermanfaat kepada anda.

Jangan lupa share info ini di whatsapp dan facebook anda untuk membantu rakan-rakan anda yang lain. Sama-sama kita saling membantu antara satu sama lain.