Semakan Keputusan UPSR 2019 Online Dan SMS

Semakan Keputusan UPSR (UPSR Result) online dan SMS boleh diketahui dan disemak tidak lama selepas peperiksaan UPSR tamat. Tarikh Peperiksaan UPSR tahun ini akan berlangsung dalam bulan September.

Selepas itu pelajar sudah mula rasa berdebar menantikan tarikh keputusan UPSR yang akan diumumkan. Check Result UPSR Online SMS. Calon Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun akan memperolehi keputusan UPSR akan diumumkan nanti bila tarikhnya sudah ditetapkan.

Untuk maklumat lanjut anda juga boleh baca di sini.

UPSR result online boleh disemak pada hari ianya diumumkan.

Biasanya tarikh keputusan UPSR akan diumumkan dalam bulan November setiap tahun. Apa pun kita tunggu  pengumuman rasmi dari Kementerian Pendidikan Malaysia kelak.

Sebaik sahaja pengumuman keputusan UPSR dibuat anda boleh membuat semakan disekolah masing-masing pada hari yang ditetapkan.

Semakan Keputusan UPSR Online

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) juga ada menyediakan perkhidmatan semakan keputusan UPSR 2019 secara online (Result UPSR online) dan SMS.

Sila layari  https://sppat.moe.gov.my/semakan/

Kedua-dua kaedah semakan ini boleh dibuat serta-merta tanpa perlu pergi ke sekolah asal anda untuk mendapatkan keputusan UPSR anda.

Anda Kini boleh membuat semakan keputusan UPSR secara online. Anda hanya perlu mengikut beberapa langkah mudah untuk membuat semakan keputusan peperiksaan tersebut.
UPSR.

Cara Membuat Semakan Keputusan UPSR

Semakan Keputusan UPSR Online Dan Short Message System (SMS)
Untuk membuat semakan anda hanya perlu ikut arahan di bawah.

Semakan SMS: Taip UPSR [angka giliran] dan hantar ke 15888

Contoh: UPSR BC001A040 hantar ke 15888


SEE ALSO: Syarat Kemasukan MRSM Tingkatan 1

Tarikh rasmi keputusan UPSR 2019 dijangka akan keluar pada 21 November 2019. Pihak kami ingin mengambil kesempatan ini mengucapkan semoga berjaya kepada semua calon UPSR.

Peperiksaan UPSR ini penting kerana bakal menentukan samaada mereka layak masuk ke sekolah MRSM atau Sekolah Berasrama Penuh (SBP).

Kita akan muatnaik dalam laman ini sebaik sahaja kita mendapat informasi terkini mengenai tarikh sebenar keputusan UPSR diumumkan kelak.

Permohonan Semakan Semula Keputusan UPSR

Selepas anda membuat semakan keputusan UPSR anda dan anda kurang berpuas hati dengan keputusan UPSR anda, sebenarnya anda boleh mengemukakan permohonan untuk semakan semula.

Anda boleh mengemukakan permohonan dalam masa 30 hari dari tarikh keputusan peperiksaan UPSR diumumkan menggunakan Borang Permohonan Penyemakan Semula Keputusan Peperiksaan / Kes T (LP/Am 65A)

Borang permohonan Semak Semula/Kes T boleh diperolehi dari sekolah Sektor/Unit Penilaian dan Peperiksaan atau Jabatan Pendidikan Negeri.

Untuk mengetahui proses pendaftaran kemasukan ke Sekolah Berasrama Penuh (SBP) layari Permohonan Ke Sekolah Berasrama Penuh 2020.