CIMB Scholarship Experience – Pelajar Tajaan Biasiswa CIMB

CIMB Scholarship experiences. Setiap kali CIMB membuka peluang untuk pelajar cemerlang dari negara-negara ASEAN untuk memohon biasiswa CIMB permohonan mencurah-curah masuk. Bayangkan ada begitu banyak pelajar menghantar permohonan, tentu saingan amat sengit.

Disebabkan saingan yang sengit ini, tentu ramai yang tertanya-tanya mengenai pengalaman mereka-mereka yang pernah memohon biasiswa CIMB (CIMB scholarship experience) ini.

Sebelum itu anda digalakkan membaca (wajib!) perkongsian kami yang terdahulu mengenai topik di bawah. Ini untuk memberi anda gambaran mengenai cara-cara bagaimana CIMB scholarship interview dijalankan dan soalan-soalan yang mungkin bakal di tanya. Layari link di bawah.

Ok, berbalik kepada topik kita hari ini, ada berberapa perkongsian mengenai CIMB scholarship experience ini yang mungkin berguna untuk anda baca.

Perkongsian pertama ialah yang ditulis dalam blog Alia Ishak mengenai pengalaman beliau menyertai CIMB ASEAN Scholarship Boot Camp. Menurut beliau perkara-perkara penting yang akan dinilai bukan sahaja kecemerlangan akademik tetapi juga kriteria lain seperti kelebihan peribadi dan cita-cita masa depan pelajar-pelajar yang ada memohon biasiswa tercebut.

Salah satu blog lagi yang mambuat perkongsian yang agak baik untuk dibaca dan dibuat rujukan ialah blog Cambodian Girl’s Journey in Canada yang ditulis oleh Neath yang berasal dari Cambodia. Beliau menceritakan pengalamannya belajar di bawah tajaan CIMB Asean Scholarship

Kepada yang belum memohon biasiswa CIMB anda boleh layari link di bawah.

Semoga bermanfaat.